پیام وزیر بهداشت به مناسبت گرامیداشت "روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای"

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵ کد : ۱۰۵۷ اسلایدر اصلی اخبار
تعداد بازدید:۴۴۸
دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت گرامیداشت "روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای" مصادف با ۲۸ آوریل و مقارن با هشتم اردیبهشت ماه پیامی را صادر کرد.
پیام وزیر بهداشت به مناسبت گرامیداشت "روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای"


متن پیام بدین شرح است:
فرا رسیدن روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، مصادف با 28 آوریل 2021 و هشتم اردیبهشت 1400 را به تلاش گران، دست اندرکاران، بازرسان و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای، اعضای هیات علمی، کارگران و کارفرمایان محترم تبریک عرض می کنم.
 
حدود چهارده ماه است که با همه‌گیری جهانی کووید-19 مواجه هستیم و هنوز مقابله و کنترل کرونا ویروس اصلی ترین موضوع جهان به شمار می رود چرا که همه گیرشدن این بیماری دولت ها، کارفرمایان، کارگران و عموم مردم را با چالش بی سابقه ای در دنیای کار مواجه نموده است.
 
سازمان بین المللی کار (ILO) با شعار "پیش بینی، آمادگی و پاسخگویی به بحران" تاکید نموده است "اکنون روی افزایش تاب آوری نظام های ایمنی و بهداشت حرفه ای سرمایه گذاری کنیم".
 
امسال روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای بر راهبردهای تقویت سیستم های ملی ایمنی و بهداشت حرفه ای (OSH) برای افزایش تاب آوری تمرکز خواهد نمود، تا با استفاده از تجربیات و درس آموخته ها بتوانیم با بحرانهای موثر بر سلامت شاغلین مقابله نماییم، چرا که تمرکز بر افزایش تاب آوری در محیط کار باعث می شود افراد در شرایط پراسترس توانایی انطباق با شرایط را داشته باشند و از امکانات و تجهیزات موجود به نحو احسن بهره مند گردند.
 
آشکار است تلاش مستمر بازرسان بهداشت حرفه ای و تشدید بازرسی های کرونایی و غیرکرونایی ستودنی بوده که با تلاش شبانه‌روزی در پیشگیری و کنترل کووید 19 در محیط‌های کاری نقش بسزایی را ایفا و به حفظ سلامت نیروی کار که محور توسعه و اقتصاد ملی است، کمک شایانی نموده اند.
 
علیرغم ابتلای تعداد زیادی از این عزیزان و شهادت برخی از آنان در راستای صیانت از سلامت نیروی کار و شاغلین کشور، حتی یک لحظه نظارتهای تخصصی متوقف نشد و خوشبختانه به جز موارد محدود، شاهد همه گیری که موجب تعطیلی صنایع شود نبودیم و با وجود شرایط سخت تحریمهای ظالمانه شاهد تاب آوری و فعالیت صنایع و کارگاهها بوده ایم که مرهون تلاشهای کارشناسان بهداشت حرفه ای در راستای پیشگیری و مقابله با کووید 19 در این شرایط اضطراری و جلب همکاری و مشارکت آگاهانه جامعه کارگری و تولیدکنندگان جهادگر کشور است، برون رفت از شرایط سخت کرونایی و آینده ای روشن برای صنعت، تولید و تجارت کشور مرهون همدلی، وفاق ملی، نظارتهای مستمر و پیروی از توصیه های ایمنی و بهداشتی خواهد بود.

دکتر سعید نمکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 


نظر شما :