پیام وزیر محترم بهداشت به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۷ کد : ۱۹۸۵ اسلایدر اصلی اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۷۳
پیام وزیر محترم بهداشت به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای

فرا رسیدن روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ­ای مصادف با 28 آوریل 2022 (8 اردیبهشت 1401) را با قدردانی و ارج نهادن به زحمات کلیه تلاش­ گران، دست اندرکاران، بازرسان، کارشناسان و اعضای هیأت علمی بهداشت حرفه ­ای در عرصه­ های مختلف گرامی می­ داریم. 

سازمان بین­ المللی کار با اعلام شعار "برای تحقق فرهنگ مثبت ایمنی و بهداشت حرفه ­ای بیایید با همدیگر کار کنیم" نقش بسیار مهم و کلیدی مشارکت همه جانبه ذینفعان در مقوله تأمین، حفظ و ارتقای سلامت شاغلین را یادآور شده است.

از آنجا که حفظ و ارتقای سلامت نیروی کار کشور از طریق تأمین بهداشت کار، پیشگیری از حوادث و بیماری­های شغلی از اهداف توسعه پایدار نظام جمهوری اسلامی ایران می ­باشد، شناسایی و کنترل خطرات شغلی در محل کار اهمیت بسزایی داشته و در این راستا توسعه سیستم های ایمنی و بهداشت حرفه ­ای در محل­ های کاری می­ تواند زیربنای نیل به رشد اقتصادی، توسعه پایدار و ارتقای سطح رفاه جامعه قرار گیرد.

در واقع استراتژی مهم یک سیستم قوی ایمنی و بهداشت حرفه­ ای، جلب مشارکت همه ذینفعان از جمله کارفرمایان، کارگران و دولت در اجرای روش ­های پیشگیرانه و حفاظتی و حفظ و ارتقای سلامت شاغلین است. یک سیستم موفق در زمینه مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه­ ای نه تنها نیازمند تعهد مدیران ارشد در خصوص ترویج و ارتقای فرهنگ پیشگیری است، بلکه مشارکت کارگران در شناسایی و ارزیابی خطرات، اجرای اقدامات پیشگیرانه مؤثر و کاهش خطرات شغلی نیز به همان اندازه حائز اهمیت می ­باشد.

همان طور که تجربه موفق پیشگیری از کووید19 در محل­ های کاری کشورمان و تلاش ­های شبانه­ روزی بازرسان بهداشت حرفه ­ای در این زمینه به ما نشان داد، برای داشتن یک سیستم قوی ایمنی و بهداشت حرفه ­ای، مشارکت هدفمند سازمان­ ها، تشکل ­های کارفرمایی و کارگری و همه ذینفعان مرتبط و فعال در عرصه ایمنی و بهداشت حرفه ­ای در بنگاه ­های اقتصادی و در سطح ملی، نقشی حیاتی در ایجاد محل کار سالم، تأمین و حفظ سلامت و ایمنی ایفا می ­کنند.

در راستای نامگذاری سال 1401 به نام سال "تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین" توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تأکید ایشان بر هم ­­افزایی و همدلی روزافزون مسئولان کشور و با توجه به حضور کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و همچنین وجود بحران­ های بهداشتی و خطرات مداوم ایمنی و بهداشت کار، امید است با توسعه و تعامل هر چه بیشتر بین جامعه کارگری، کارفرمایان، دولت و دیگر ذینفعان و حوزه­­ های اثرگذار در این زمینه و حرکت به سمت ایجاد یک فرهنگ مثبت ایمنی و بهداشت حرفه­ ای، بتوانیم با حفظ و ارتقای سلامت شاغلین به عنوان محور اصلی توسعه پایدار در راستای افزایش بهره وری و رشد و شکوفایی اقتصادی و خودکفایی کشور عزیزمان گام برداریم.

متن پیام

نامه وبینار

برنامه وبینار

کلید واژه ها: بهداشت حرفه ای


نظر شما :