اطلاعیه ها - آرشیو

۲۹ دی، روز ملی هوای پاک - صنایع اقدامات خود را در خصوص کمک به هوای پاک ارسال نمایند

۲۹ دی، روز ملی هوای پاک - صنایع اقدامات خود را در خصوص کمک به هوای پاک ارسال نمایند

به طور کلی در دنیا به منظور جلب توجه مردم به موضوعات مربوط به حفظ محیط زیست و تامین زندگی سالم در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار، روزهای نمادین خاصی مرتبط با حفظ محیط زیست تعیین می گردد که از جمله آنها روز جهانی محیط زیست، روز زمین پاک، روز هوای پاک و غیره می باشد. روز هوای پاک در دنیا تحت عناوین مختلف از جمله روز بدون خودرو، روز بدون دود و ... در کشورهای مختلف نامگذاری شده و اقدامات خاصی در این روز جهت تنویر افکار عمومی صورت گرفته است. در ایران نیز بحران آلودگی هوا در تهران و شش شهر آلوده آن شامل تبریز، مشهد، اراک، اصفهان، شیراز و اهواز، مسئولین ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا را بر این داشت تا به منظور ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه، از سال ۱۳۷۴ روز ۲۹ دی ماه را به عنوان روز ملی هوای پاک اعلام نمایند.

ادامه مطلب

ورود مسافرین اروپایی از مسیرهای زمینی، هوایی و دریایی

با توجه به گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی در اکثر کشورهای اروپایی ضروری است حساسیت ها نسبت به ورود مسافرین اروپایی از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی افزایش یافته و نظارت بیشتری بر این موارد صورت پذیرید.

ادامه مطلب
نقش تغذیه در پیشگیری از ابتلا به کرونا

نقش تغذیه در پیشگیری از ابتلا به کرونا

اگرچه رعایت الگوی غذایی سالم در شرایط عادی لازمه برخورداری از سلامت است، ولی در بحران هایی مانند کرونا، تبعیت از یک الگوی تغذیه ای سالم یکی از مهمترین و اساسی ترین عوامل در تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت محسوب می شود. افراد مبتلا به بیماری های غیر واگیر از جمله بیمارهای قلبی- عروقی، کبدی، پرفشاری خون، دیابت، آسم و مشکلات تنفسی، بیماران سرطانی و مبتلایان به اضافه وزن و چاقی، بیشتر مستعد ابتلا به کرونا هستند. به همین دلیل لازم است در شرایط فعلی بحران کرونا ، به منظور تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ توجه ویژه ای به نحوه تغذیه مبذول شود. از سوی دیگر روزهای ماندن در خانه برای پیشگیری از ابتلا و یا انتقال ویروس کرونا می تواند فرصت بسیار خوبی برای اصلاح عادات تغذیه ای نادرست و یادگیری الگوی غذایی سالم باشد. به این ترتیب می توان تهدید را تبدیل به فرصت کرد.

ادامه مطلب