اخبار - آرشیو

راهنمای بالینی دیابت

راهنمای بالینی دیابت

دیابت شایعترین بیماری متابولیک مزمن روند رو به رشد سریعی در ایران و جهان دارد. به گونه ای که پیش بینی می شود تعداد بیماران دیابتی در سال ۲۰۴۵ در ایران به بیش از ۹/۷ میلیون نفر افزایش یابد. با توجه به لزوم ارائه راهکارهای بالینی مناسب جهت پیشگیری، مراقبت، کنترل و درمان مجموعه حاضر با عنوان « راهنمای بالینی دیابت بر اساس چارچوب کلی ارائه خدمت به بیماران دیابتی» با نگاهی ملی تهیه و تدوین شده و جهت بهره برداری ارسال می گردد.

ادامه مطلب
پویش ملی آسم

پویش ملی آسم

بیماری آسم یکی ازمعضلات اصلی نظام سلامت در بسیاری از کشورهای جهان می باشد. بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی در حدود ۴۳۰ میلیون نفر از مردم دنیا مبتلا به بیماری آسم می باشند و سالانه بیش از ۴ میلیون نفر در اثر ابتلا به آسم و عوارض تنفسی جان خود را از دست می دهند. پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۳۰ صد میلیون بیمار آسمی به بیماران فعلی اضافه گردند وعوارض تنفسی به سومین علت مرگ ناشی از بیماری در دنیا تبدیل شود. اهمیت این بیماری به حدی است که سازمان بهداشت جهانی اولین سه شنبه ماه (می) را به عنوان روز جهانی آسم تعیین نموده است و سالانه در این روز پویش ملی آسم با هدف اطلاع رسانی این بیماری به مردم و گروههای هدف و در معرض خطر برگزار می گردد. با عنایت به اینکه کارگران و کارفرمایان وصاحبان مشاغل پر خطر جزو گروههای هدف آموزشهای این برنامه می باشند، امسال با توجه به شرایط بحرانی و شیوع بیماری کووید ۱۹، پویش ملی آسم ، از تاریخ ۲۵ لغایت ۳۱ اردیبهشت با شعار«اصلاح باورهای نادرست در بارۀ آسم »به صورت مجازی برگزار می گردد. بدینوسیله پیام های بهداشتی جهت اطلاع و آموزش کارگران به حضور ارسال می گردد. خواهشمند است گزارش اقدامات خود را در این زمینه تا پایان اردیبهشت ماه به مرکز بهداشت شهرستان ارسال نمایید.

ادامه مطلب
انتقال هوابرد ویروس کوید ۱۹

انتقال هوابرد ویروس کوید ۱۹

گزارش دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران در خصوص نحوه انتقال ویروس کوید ۱۹ و موضوع هوابرد بودن آن جهت بهره برداری به اطلاع کارشناسان محترم بهداشت حرفه ای می رسد. با توجه به محتوای گزارش، طبق تعریف (Airborne)ویروس کوید ۱۹ ویروس هوابرد محسوب نمی شود. البته در مراکز درمانی که ممکن است طی برخی فرآیندهای پزشکی ویروس بصورت آیروسل منتشر می شود و یا در مکان های بسته با تهویه ضعیف، ویروس کوید ۱۹ می تواند برای مدتی در هوا معلق باقی مانده و تا مسافت های طولانی تری انتقال یابد .

ادامه مطلب
توقف ورود و خروج مسافر از کشور هندوستان

توقف ورود و خروج مسافر از کشور هندوستان

با توجه به شعله ور شدن اپیدمی ویروس جهش یافته مضاعف در هندوستان، لزوم توجه ویژه به کارگران تبعه هندی و پاکستانی و افرادی که طی یک ماه گذشته سابقه سفر به این کشورها را داشته اند وجود دارد.

ادامه مطلب
شرکت های سمپاشی بدون مجوز

شرکت های سمپاشی بدون مجوز

با توجه به بازنگری فرایند صدور مجوز شرکت های سمپاشی، شرکت های مندرج در نامه ذیل فاقد مجوز لازم جهت انجام این کار می باشند. جهت اطلاع از شرکت های مجاز با واحد بهداشت محیط تماس حاصل فرمایید. بدیهی است به محض اعلام شرکت های سمپاشی مجوز دار، در وبسایت اطلاع رسانی خواهد شد.

ادامه مطلب